donderdag 26 augustus 2010

HKU & Kernkwaliteit

Vanochtend bij de HKU geweest om de plannen van GeoFort uit te leggen aan de 5 nieuwe studenten die de komende 4 maanden aan de slag gaan om een spel te maken voor GeoFort met Layar. Het is weer een leuke club studenten met een mix aan vaardigheden. Heb hier zin in.

's-Middags heb ik een afspraak van Bart overgenomen, zodat hij bij het kindercircus op school kon helpen. Van het projectbureau Nieuwe Hollandse Waterlinie kwam het kernkwaliteitteam op bezoek. Onze architect Cor had ze rondgeleid en ik leidde zijn presentatie in. Ik ben altijd heel blij met dit kernkwaliteitteam. Ze denken echt mee en ze handelen volledig naar het motto 'behoud door ontwikkeling'. Ik vertelde dat ik het jammer vind dat de gemeente dit kwaliteitteam niet echt serieus neemt, omdat het advies van deze club juridisch gezien niet door de gemeente meegewogen hoeft te worden. Onze gemeente luistert daardoor feitelijk alleen naar het RCE. Gelukkig weet Cor het RCE op een goede manier betrokken te krijgen. Het blijft echter een onvoorspelbare factor dit RCE, en ook weinig democratisch. Uiteindelijk hebben slechts een paar mensen van RCE een gigantische invloed op de plannen van het fort. De gemeente heeft van te voren gezegd dat ze het advies van de RCE in principe overnemen. Jammer dat we niet een echt democratisch team kunnen formeren waarin het devise 'behoud tot ontwikkeling' echt tot uitdrukking komt. Aan de andere kant mogen we ook niet klagen, want het RCE is ons welgezind. Het voelt alleen niet fijn om overgeleverd te zijn aan de 'goden'....;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten