vrijdag 21 januari 2011

Fondsen

Het was een spannende dag.

Ik vond het vooral spannend of alle fondsen die zich hadden aangemeld ook echt zouden komen. We hadden een mooi programma met veel sprekers: commissaris van de koningin, directeur van Kadaster, manager van Staatsbosbeheer, manager van ministerie van infrastructuur en milieu en bestuurslid van GeoBusiness Nederland.

Verder was op Jaap na de hele Raad van Toezicht voltallig aanwezig en waren er drie potentiële sponsors uitgenodigd. Als VIP's kwamen de burgemeester en Arnold van Vuuren van het projectbureau Nieuwe Hollandse Waterlinie. Het zou een flater zijn als er dan geen fondsen op kwamen dagen en ik voelde me daar direct voor verantwoordelijk.


Ik ben bijna nooit zenuwachtig, maar nu had

ik het ijskoud.


De ochtend vloog om met de laatste voorbereidingen samen met Tabitha. We hadden de presentatie nog even doorgenomen en zij had me nog nuttige tips gegeven. Caroline had de impressie boekjes voor de GeoExperience uitgedraaid en badges gemaakt. Jesse had het bedrijfsplan laten printen en Pien zorgde voor de catering. Karim had mooie powerpointplaatjes gemaakt, waardoor er een eenheid was ontstaan in alle presentaties. Bart ging foto's maken van de middag en er was een filmploeg om alle praatjes vast te leggen.

Tabitha had van elk fonds een samen

vatting gemaakt met de belangrijkste punten voor GeoFort. Dit was handig voor Bart en de Raad van Toezicht om op de dag zelf zinnige gesprekken te kunnen voeren.

Toen de mensen binnendruppelden en ik zag dat er drie fondsen waren, begon ik iets te ontspannen. Twee was het minimum geweest vond Jaap….


Als de aftrap dan eenmaal is gegeven, dan is het één groot feest. Tabitha was apetrots op het fort, op het programma, op de samenwerking: op alles. Ze was heel blij om haar huidige baan op te zeggen en helemaal voor GeoFort te gaan werken!


De commissaris van de koningin Clemens Cornielje hield een heel mooi verhaal over het nieuw leven inblazen van een oud fort en beantwoordde de vraag waarom de provincie zoveel geld in GeoFort stak: hele enthousiaste ondernemers met een goed plan.

Zelf nam ik de gasten in vogelvlucht mee door de plannen van het GeoFort, waarbij ik inzoomde op de GeoExperience. Ik geloof er altijd dat mooie visualisaties hun werk doen.


Harry Boeschoten van Staatsbosbeheer ging in op het enthousiast maken van o.a. de jeugd voor de natuur, waarbij ‘coole’ geotechnieken kunnen helpen.





Peter Hoogwerf van het Kadaster legde de focus op het bekend maken van de geosector bij de jeugd

met het doel om meer leerlingen bij de geo-opleidingen te krijgen. Het GeoFort was daarvoor een perfect platform.









Noud Hooyman van het Ministerie van Infrastructuur en Milieu gaf aan dat de diverse ministeries het geovakgebied belangrijk vonden en dat GeoFort op een hele mooie manier de geo-innovaties laat ervaren.





Mark Herbold had als bestuurslid van GeoBusiness Nederland het slotwoord en gaf een mooie samenvatting van alle sprekers. Ik had hem op het allerlaatst nog gevraagd om deze rol te spelen, omdat de staatssecretaris had afgezegd. Daar was hij niet zo blij mee, omdat hij absoluut geen tijd meer had om zich voor te bereiden. Gelukkig kan hij heel mooi improviseren, samenvatten en moeilijk 'nee' zeggen tegen dit soort voorstellen....















De pauze was nuttig om even kort met iedereen te spreken. Tijdens de rondleiding over het forteiland kregen Tabitha en ik hele enthousiaste feedback terug van de fondsen.

Een super geslaagde dag en Tabitha en ik liepen op rozen. Bart straalde. De Raad van Toezicht was blij. André Verschoor van Grontmij had een optie genomen op het 0,0,0 punt, Douwe Blanksma van Crotec wilde vaart maken met zijn sponsorcontract en Leon van Aerovision stond te popelen om zijn in natura contract volgende week te gaan ondertekenen.

Ik zat vol met adrenaline, maar was ook heel moe.

Kon het ’s avonds niet meer opbrengen om met Nando te gaan programmeren (had beloofd om samen de iPhone applicatie een zwengel te geven). Heb suf naar de Voice of Holland gekeken. Kijk nooit naar commerciële zenders en weet ook gelijk weer waarom niet: al die commerciële sms-jes, met veel te veel stemrondes om de kas te spekken. Maar goed, soms ook goed om te weten waarom iets je niet aanspreekt, maar gelijk ook confronterend dat dit concept blijkbaar wel een massapubliek aantrekt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten