vrijdag 18 september 2009

Directeurenmeeting van GeoBusiness Nederland


Na de sponsorlunch vloog iedereen naar buiten waar het heerlijk weer was en het netwerken vrolijk begon. Langzamerhand druppelden de GeoBusiness Nederland deelnemers binnen en diende het volgende evenement zich aan...

Ed Nijpels hield een mooi verhaal over de rol van de geo-sector en de potentie van XYZ. Als nieuwe voorzitter van GeoBusiness Nederland zorgt hij weer voor de broodnodige frisse wind in de sector.

Marketing goerroe Ralph van Hessen hield ons een spiegel voor over de rol van de manager. Persoonlijke verhalen spreken aan; geen managersblabla. Neem ik helemaal over voor GeoFort... Hij deed niets met powerpoint, maar met A4-tjes die hij continue kwijt was. Vind ik wel jammer, want ik ben visueel ingesteld en plaatjes blijven nu eenmaal beter hangen dan al die woorden. Een geodirecteur gaf me echter later die avond te kennen dat het heel modern is om geen gelikte presentatie te maken...! Maar goed, dat kan natuurlijk alleen iemand doen die al gevestigd is. Zodra ik in mijn presentatie een puntje niet helemaal op de i zet, word ik gelijk als niet professioneel aangemerkt...

Getwitter van Mark Herbold spreekt verder boekdelen over het programma...

Kort samenvattend:
- mijn presentatie was zakelijk en rustig (Paul Bosman was blij dat ik dit keer het sprookje achterwege had gelaten)
- erfpachtcontract afsluiting werd echt als een mijlpaal gezien door de geosector
- door het ontvangen van de prijs, zag je het vertrouwen met sprongen toenemen
- rondleiding met Ed Nijpels was leuk en nuttig. We mogen hem vaker 'lenen' voor onze financieringsdoelen of netwerkbezigheden...
- leuk om de oude ANWB baas van Bart en mij te spreken en dat hij ons in deze hele andere rol zag. Hij gaf toe dat de ANWB rare wendingen had gemaakt...
- BBQ en catering was perfect
- iedereen was vrolijk en enthousiast.


Elementen speech
1) Willemijn: Powerpointpresentatie met 5 senses
2) Interview met Tiny:
-Wat kan deze prachtige plek voor de geosector betekenen?
-Hoe kan de GeoExperience helpen bij het aantrekken van meer geostudenten?
3) Presentatie website en de 3D animatie
4) Bidboek overhandigen aan Ed Nijpels
5) Jaap Besemer: erfpacht mijlpaal met Staatsbosbeheer
- praatje SBB (Arjan Snel)
- ondertekenen erfpachtdocument
6) Jaap Besemer vraagt Ed Nijpels om als getuigen het erfpachtdocument te ondertekenen. Wie volgt?
Begin borrel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten